GIDSENORGANISATIE VOOR UW UITSTAPPEN, EVENTS & TEAMBUILDING
FAQ

HANDIG OM WETEN

Heb je een vraag die niet in dit lijstje voorkomt?
Bel ons op 09 233 76 89 en we helpen je graag verder.

HOE PLAATS IK EEN BOEKING?

Om een gids te boeken bel of mail je naar Vizit. Geef alvast volgende info door: type wandeling, datum, vertrekuur, taal, aantal personen Wanneer alle details besproken zijn, wordt de boeking bevestigd.

Hoe lang op voorhand moet ik reserveren?
Lees meer …
Wil je graag met ons een activiteit organiseren, dan kan je best meteen een optie nemen op de gids(en). Later kan je dan de boeking bevestigen of annuleren.
Hoe groot mag de groep zijn?
Lees meer …
Maximum twintig à vijfentwintig personen per gids, afhankelijk van het soort wandeling. Zijn jullie met meer? Dan wordt de groep gesplitst. Bij culinaire wandelingen met dessert, komen jullie in het laatste restaurant weer samen.
Wanneer kan de rondleiding plaatsvinden?
Lees meer …
Wandelingen zonder eten kunnen in principe plaatsvinden wanneer je dat wenst. Wandelingen met proevertjes kunnen enkel overdag georganiseerd worden, wanneer de winkeltjes open zijn. Culinaire wandelingen kunnen zowel ’s middags als ’s avonds georganiseerd worden, rekening houdend met de openingsuren van de restaurants.
In welke talen wordt er gegidst?
Lees meer …
De meeste van onze wandelingen kunnen in het Nederlands, Frans en Engels gegidst worden. De themawandelingen echter niet. Heb je nog een andere taal in gedachte? Vraag het ons, dit verschilt erg van stad tot stad en van wandeling tot wandeling.
Waar start en eindigt de rondleiding?
Lees meer …
De afspraakplaats is afhankelijk van de wandeling die je kiest. Vertrek- en eindplaats zijn vaak verschillend. Is het eindpunt voor jullie belangrijk? Laat het ons weten en dan bekijken wij of je vraag haalbaar is.
Hoe vind ik de gids?
Lees meer …
De gids draagt een badge van Vizit en krijgt ook het gsm-nummer van iemand uit jullie groep. Indien nodig belt de gids op het uur van vertrek en zo vinden jullie elkaar altijd. Zelf problemen bij vertrek? Bel naar 09 233 76 89 en wij nemen contact op met de gids.
Zijn de wandelingen mogelijk voor rolstoelgebruikers of voor mensen die slecht te been zijn?
Lees meer …
Onze wandelingen zijn ongeveer 3 km lang. Is er iemand rolstoelgebruiker of slecht te been dan weten wij dit graag bij de reservatie. Zeker ook doorgeven: kan de persoon uit de rolstoel en bijvoorbeeld een paar trappen omhoog om ergens naar binnen te gaan?
Kan ik een rondleiding ook individueel bijwonen?
Lees meer …
Regelmatig organiseren we wandelingen op individuele inschrijving. Bekijk hiervoor onze agenda. Inschrijven kan via de website.
Wat met slecht weer?
Lees meer …
Wij hebben helaas geen rechtstreekse verbinding met hierboven en kunnen het weer dus niet voorspellen. Onze gidsen staan voor je klaar in weer en wind. Zorg er bij slecht weer dus zelf voor dat de groep aangepaste kledij heeft.
Wat is de prijs van een rondleiding?
Lees meer …
De prijs staat telkens vermeld op onze website onderaan de uitleg bij de wandeling.
Hoe betalen?
Lees meer …
De betaling gebeurt na ontvangst van de factuur. Wandelingen zonder meer worden op voorhand gefactureerd. Bij rondleidingen met eten en drinken wordt de factuur na de activiteit opgestuurd. Bij reservaties voor grote groepen vragen wij een voorschotfactuur.
Inclusief of exclusief BTW?
Lees meer …
Gewone wandelingen die onder onze vzw vallen zijn vrijgesteld van BTW. Wandelingen met drank of eten zijn voor particulieren inclusief BTW. Heb je als bedrijf een btw-nummer, dan gelden de prijzen voor culinaire wandelingen exclusief BTW.
Welk budget kies ik?
Lees meer …
Hoe hoger het budget, hoe meer vrijheid de chefs hebben om hun menu samen te stellen. Maar ook als je voor het startbudget kiest, krijg je al een mooi menu voorgeschoteld.
Waar eten we?
Lees meer …
Waar we eten, blijft een verrassing! We werken samen met een groot aantal restaurants en gebruiken geen standaardroutes.
Wat eten we?
Lees meer …
Wat er geserveerd wordt, blijft een verrassing. De chefs krijgen 'carte blanche' en maken iets klaar volgens het budget dat de klant heeft gekozen. Speciale eetwensen voor vegetariërs, personen met een allergie, zwangere dames,... kan je ons doorgeven zodat de chefs hier rekening mee kunnen houden.
Wat als het aantal personen wijzigt?
Lees meer …
Zijn jullie met ééntje minder of met ééntje meer? Laat het ons weten, én telefonisch én via mail. Gebeurt dit nog een drietal dagen voor de rondleiding dan rekenen wij een kleine kost aan. De dag zelf beslissen de restaurants of zij de afwezige(n) al dan niet aanrekenen.